Zrealizowane
Rok Projekt
2015

Już po raz czwarty samotnicy staną do najtrudniejszego bałtyckiego wyzwania. IV Pełnomorskie Regaty Samotników WIELKA ŻEGLARSKA BITWA O GOTLAND 2015 tym razem we współpracy z renomowanym producentem jachtów DELPHIA YACHTS w ramach obchodów 25-lecia działalności. Start z Gdańska w niedzielę 13 września o 1200 CET a na liście już rekord frekwencji!

więcej oczywiście na www.bitwaogotland.pl i Facebook-u

2015

Mini Transat 2015 – najtrudniejsze na świecie wyzwanie żeglarzy- samotników

w klasie MINI 6.50. Kpt. Radek Kowalczyk, polski specjalista tej klasy,

wystartuje na nowej, bardzo nowoczesnej jednostce, którą niedługo zaprezentujemy.

Dzięki temu liczymy na najlepszy w historii polskich startów Mini 6.50 wynik.

Szczegóły na bieżąco na naszej stronie..


25.04.2015 Jacht jest już w 80% zaawansowania prac. Dzięki wsparciu Partnera -

stoczni Yacht Service powstaje najnowocześniejsza konstrukcja Mini w Polsce

i jedna z najnowocześniejszych obecnie w Europie.

Na tym właśnie cudzie techniki Radek zamierza poprawić wynik

naszego żeglarskiego guru—Kuby Jaworskiego, który na Spanielku stanął na podium

regat MiniTransat. Co ważne, Radek będzie pierwszym w historii Polakiem,

który w tych arcytrudnych regatach wystartuje po raz drugi!

 

PODSUMOWANIE:

Po udanych startach technicznych w regatach kwalifikacyjnych Radek stanął na starcie MINI TRANSAT 2015. Pomimo kłopotów technicznych z bukszprytem i kabestanami pierwszy etap zakończony na kanaryjskiej wyspie Lanzarote udało się zakończyć z całkiem dobrym wynikiem. Przerwa pomiędzy etapami dała możliwość usunięcia wszystkich problemów i do głównego etapu Radek wystartował z zamiarem walki o czołowie miejsca w klasie Proto. Niestety w nocy 3 listopada na otwarym ocenie Mini 894 Radka uderzyło w dryfującą przeszkodę przy prędkości ponad 11 węzłów co spodowało katastrofalne skutki i tylko dzięki sprawnej akcji ratunkowej wszystko skończyło się dobrze dla skippera, który zmuszony był porzucić na wpół zatopiony jacht.

START 12 wrzesnia jak zwykle w samo południe. Start i meta w Gdańsku. Siedmiu zawodników na starcie, sześciu ukończyło. Szczegóły i historia na www.bitwaogotland.pl

2013

W związku z tragiczną śmiercią naszego przyjaciela, wspaniałego żeglarza samotnika Edwarda Zająca, organizatorzy Bitwy o Gotland wraz z Klubem Żeglarzy Samotników oraz Jacht Klubem USTKA postanowili uczcić pamięć o nim zmieniając formułę II edycji regat na wyścig-memoriał jego imienia.

21 września o godzinie 12.00 żeglarze samotnicy wystartowali w Memoriale Edwarda „Gale” Zająca. Regulamin wyścigu oparty był na dotychczasowej formule regat Bitwa o Gotland, przy czym ustalono się jednolitą trasę ze wspólnym startem w Ustce, z którą tak bardzo związany był Edek. Po zaliczeniu obowiązkowych punktów trasy, zgodnie z regulaminem regat zawodnicy skierowali się na metę w Gdańsku, gdzie przy współpracy z Klubem Żeglarzy Samotników odbyły się wydarzenia związane ze wspomnieniem osoby Edwarda Zająca.

 

 

Impreza miała charakter całkowicie niekomercyjny: brak opłat wpisowych i brak sponsorów. Dopuszczono wyłącznie patronaty honorowe. Podstawowe koszty organizacyjne, w tym monitoring zawodników pokryli organizatorzy Memoriału.

 

Zaprosiliśmy wszystkich żeglarzy samotników, tych którzy znali Edka i tych którzy nie zdążyli go poznać do uczczenia jego osoby poprzez podjęcie wyzwania w najtrudniejszym wyścigu samotników na Bałtyku. Edward był pierwszym zawodnikiem który już w marcu zgłosił się do tych Regat i wierzymy, że razem z nami pożegluje dookoła Gotlandii. Był jednym z największych promotorów samotniczego żeglarstwa – bez nowoczesnego jachtu, bez sponsorów i promocji, bez wielkich budżetów. Pomagał jak tylko mógł każdej inicjatywie związanej z żeglarstwem samotniczym a sam dokonał niesamowitych osiągnięć stając się swoistą ikoną polskiego żeglarza samotnika. Naszym Memoriałem zrealizowaliśmy naturalne poczucie obowiązku godnego uczczenia jego pamięci a jakże moglibyśmy tego dokonać lepiej niż poprzez zmierzenie się w wyścigu samotników na ulubionym akwenie Edka.

Niestety z różnych względów kilku zawodników w ostatniej chwili wycofało się ze startu.

Szczegóły dotyczące przebiegu tych regat na stronie www.bitwaogotland.pl

 

 

 

                  

2013

OSTAR 2013 – pierwsze i najstarsze transatlantyckie regaty samotników z Plymouth UK do Newport USA rozgrywane od 1960 roku co 4 lata.

W edycji 2013 wystartował ktp. Krystian Szypka na jachcie s/y Sunrise. Krystian zaliczył w 2012 kwalifikacyjny rejs 500mil solo non stop i był jednym z pierwszych zakwalifikowanych zawodników.

 

OSTAR to bardzo trudne wyzwanie: trasa wiedzie przez wody północnego Atlantyku w przeważającej żegludze pod wiatr, falę i przeciwny prąd. Do tego ryzyko napotkania gór lodowych i intensywny ruch statków. Wymaga to od skippera nieustannej koncentracji, wysokiej dyscypliny—zwłaszcza w zakresie regularnych krótkich odpoczynków i drzemek, ponieważ o śnie dłuższym niż 20minut nie ma mowy. To także weyfikacja zdolności nautycznych i wytrzymałości jachtu. M.in. dlatego przygotowania do startu rozpoczęły się już zimą 2011/2012, kiedy to przeprowadzono gruntowną modernizację s/y Sunrise. Jest to jacht typu Farr 37 zaprojektowana jako IOR Racer więc tego typu regaty nie są mu obce. Nowy takielunek i wiele innych udoskonaleń pomogą w walce na oceanie i zwiększyło  bezpieczeństwa kapitana.

Jacht po bardzo intensywnym sezonie testowym, m.in. starty w Sailbook Cup, Polonez Cup i w Wielkiej Żeglarskiej Bitwie o Gotland, został wyjęty z wody w podgdańskiej marinie PKM Gdańsk. Poza szczegółowymi inspekcjami i pomiarami wykonano wiele modernizacji i wzmocnienie konstrukcji. Jacht wyposażony został także w nowe żagle i dodatkową elektronikę. W kwietniu nastąpił powrót na wodę i testowanie jachtu oraz trymowanie takielunku.

"Wszystko to możliwe dzięki nawiązanej współpracy z Fundacją HELIOS z Gdyni i wspólnym projekcie OSTAR for DYDEK—opartym na mojej deklaracji zadedykowania mojego startu wspaniałej polskiej koszykarce Małgorzacie Dydek-Twigg, która zasłynęła nie tylko ogromnymi sukcesami sportowymi w Polsce i USA ale także wielkim zaangażowaniem i prospołeczną działalnością. Mój start w Plymouth nastąpił dokładnie w 2 lata po jej tragicznej śmierci, natomiast z Gdyni wypłynąłem 28 kwietnia—w dniu jej urodzin."

Szczegóły projektu na stronie www.ostarfordydek.pl oraz Facebook.

27 maja 2013 po bardzo udanym starcie w Plymouth kpt. Szypka wyruszył do wyścigu wraz z 16 konkurentami. Po bardzo trudnych 4 tygodniach rejsu jedną z najtrudniejszych tras żeglarskich na świecie zameldował się na mecie w Newport z czasem 28dni i 15h zajmując 3 miejsce w klasie Jester i 9 w ogólnej klasyfikacji. Projekt OSTAR for DYDEK osiagnął ogromny sukces także poza żeglarskim aspektem. Zorganizowane ogólnopolskie konkursy sportowe i artystyczne z finałem w Gdyni w przededniu startu Krystiana w rejs dały dziesiątkom dzieciaków z całej Polski wiele zabawy i satysfakcji. Cykl przedstartowych spotkań z historią OSTAR przybliżył młodszym i starszym sympatykom żeglarstwa polskie sukcesy w tej legendarnej imprezie żeglarzy samotników. Z pewnością zatem tego typu działania i kolejne ambitne przedsięwzięcia tego typu będą wkrótce realizowane.

 

2011

OCEAN650.com—projekt oceaniczny ClasseMini 650

Projekt zakończony.

Był to cykl morderczych kwalifikacji do Mini Transat 2011, który polegał na serii startów w renomowanych regatach europejskich, m.in. Grand Prix Italia, Fastnet oraz inne we Francji, Hiszpanii i Włoszech.

Więcej informacji pod adresem: http://www.ocean650.com/

2011

CALBUD Mini Transat TEAM 2011—najtrudniejsze na świecie wyzwanie samotnych żeglarzy.

Projekt zakończony.

Kpt. Radosław Kowalczyk, jako trzeci Polak w historii wystartował i ukończył Mini Transat uzyskując przy tym przydomek Niezniszczalny nadany mu przez pozostałych startujących po tym jak niezłomnie radził sobie z krytyczną awarią jachtu, nie wycofał się i ukończył regaty pokonując dystans ok. 8000km

Więcej informacji pod adresem: http://www.calbudteam.com.pl/

2012

Wielka Żeglarska Bitwa o Gotland 2012

Bezprecedensowe wydarzenie żeglarskie na wodach Bałtyku. Projekt CYKLICZNY (coroczny, edycja 2012 zakończona).

Więcej informacji pod adresem: http://bitwaogotland.pl

2012

XIII Bałtyckie Regaty o Puchar PolonezaWsparcie organizacji jako patron: http://www.polonezcup.com/

2013

Mini Transat 2013 – najtrudniejsze na świecie wyzwanie samotnych żeglarzy. W kolejnej edycji na liscie startowej znalazł się kpt. Radosław Kowalczyk, który kwalifikacje uzyskał w regatach La Trinite-Plymouth oraz poprzez bardzo udany start w legendarnych regatach Fastnet 2013, w których zajął 3 miejsce w klasie PROTO.

Niestety na skutek dramatycznych zdarzeń jakie rozegrały się na wodach kanału La Manche, nasz jacht Mini 790 uległ bardzo poważnej awarii, której naprawa przed startem Mini Transat 2013 była niewykonalna. Uzyskanie ponownej kwalifikacji na innym jachcie także było już niemożliwe tak więc Radek zmuszony był do zrezygnowania ze startu mimo uzyskanej kwalifikacji. Tym samym kolejny start w tej prestiżowej imprezie przewidujemy w edycji 2015.

2012

Baltic LoopWsparcie przedsięwzięcia poprzez użyczenie jachtu s/y Sunrise: balticloop.pl

Kontakt

Szef Projektu, Skipper
Radosław Kowalczyk
tel. +48 668 454 650
e-mail: radek@oceanTEAM.pl

Marketing i Promocja, Skipper
Krystian Szypka
tel. +48 501 664 314
e-mail: krystian@oceanTEAM.pl